Balanceren

Bel ons voor een afspraak: 0229 - 840000 / 06 - 52257810

Banden Balanceren

Niet goed uitgebalanceerde banden veroorzaken trillingen, die kunnen leiden tot vermoeidheid van de bestuurder en vroegtijdige, ongelijkmatige slijtage van de banden en onnodige slijtage van de wielophanging van de auto. Uw banden moeten worden uitgebalanceerd als ze voor het eerst worden gemonteerd en na reparatie. De balancering moet worden gecontroleerd bij het eerste tekenen van trillingen.

Het ongemak van wielen die niet gebalanceerd zijn, hangt sterk samen met de mate van onbalans en de snelheid van de auto. Balanceren zorgt ervoor dat de wielen over de hele omtrek even zwaar zijn. Om de wielen te balanceren heeft van der meij autos in hoorn de meest moderne elektronische apparatuur en kennis in huis. De monteur kan aan de hand van zijn display zien hoeveel en waar hij gewichten zal moeten plaatsen om de wielen in harmonieus evenwicht terug te krijgen.

 

HUNTER GSP 9700 ROADFORCE

Van der meij autos in hoorn heeft met de Hunter GSP9700 Roadforce het neusje van de zalm binnen gehaald op balanceer gebied. Met deze balanceer machine is het mogelijk om alle trillingen te verhelpen. Blijft het stuur trillen na het “normaal” balanceren dan biedt de Hunter GSP9700 met krachtvariatie meting uitkomst. Deze 3d balanceerder is het meest nauwkeurige apparaat wat er bestaat en wordt zelfde gebruikt bij de merk fabrieken bij aflevering van een nieuw voertuig.
Unieke aandrukrol van der meij autos in hoorn gebruikt de Hunter GSP9700 om hoogte- en zijslag van band en wiel te meten. Automatisch wordt aangegeven of de trilling band of wiel gerelateerd is. De unieke machine bestaat uit een topklasse wielbalancer waaraan een aandrukrol is toegevoegd. Op de rol kan tot bijna 700 kg ‘wieldruk’ worden gezet voor het natuurgetrouw nabootsen van rijden op de weg. De rol meet zowel links-rechts (zijslag) als op-neer (hoogteslag) tot op 0,05 mm nauwkeurig.

Krachtvariatie De mogelijkheid om stijfheidsverschillen in een band te detecteren maakt de Hunter GSP9700 tot een echt probleemoplosser. Optimalisatie vindt plaats door het punt waar de wangen en het loopvlak van de band onder belasting het minst doorbuigen te plaatsen daar waar het wiel de kleinste diameter kent. Tot voor kort was een dergelijke radiale wegkrachtvariatiemeting exclusief voorbehouden aan autofabrikanten.

 

   

Copyright © Van der Meij Auto's 2024.